מוסיף להיות קשה מצבו של הפצוע מפיגוע הירי: מורדם ומונשם

בנצי לייזרוביץ No Comments on מוסיף להיות קשה מצבו של הפצוע מפיגוע הירי: מורדם ומונשם

לאחר שהרופאים במרכז הרפואי ייצבו את מצבו, עבר הפצוע במהלך הלילה מספר ניתוחים נוספים. הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ ומצבו מוסיף להיות קשה אך יציב

צילום: דוברות המשטרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בבית החולים שערי צדק מעדכנים לגבי מצבו של פצוע הפיגוע בעיר העתיקה. על פי העדכון, לאחר שהרופאים במרכז הרפואי ייצבו את מצבו, עבר הפצוע במהלך הלילה מספר ניתוחים נוספים. הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ ומצבו מוסיף להיות קשה אך יציב. הציבור מתבקש להמשיך ולהתפלל לרפואתו של אהרן יהודה בן טובה.

אתמול עדכן ד״ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק על מצבו:

צילום: דוברות המשטרה

במרכז הרפואי הדסה עדכנו הבוקר, כי זאבי קצנלבוגן בן ה-46, אשר נפצע אתמול מירי בפיגוע בעיר העתיקה ופונה אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם, מתאושש במחלקה האורתופדית בבית החולים כאשר משפחתו לצידו. מצבו הבוקר קל ויציב.

אתמול (ראשון) בשעות הצהריים עדכנו בהדסה כי שני השוטרים (בני 30, 31) שנפגעו בפיגוע באורח קל, טופלו על ידי צוותי הדסה ושוחררו לבתיהם.

כזכור, בפיגוע ירי שאירע אתמול (ראשון) סמוך לשעה 9:00 בשער השלשלת, סמוך לכותל המערבי בעיר העתיקה נפצעו חמישה בני אדם, בן 30 שפונה לבית החולים באורח אנוש, אדם נוסף במצב קשה, בן 46 במצב בינוני ושני שוטרים, בני 30 ו-31 במצב קל בהכרה מלאה. בבית החולים נקבע מותו של הפצוע אנוש.

המחבל היה חמוש בתת מקלע וביצע ירי לעבר עוברי אורח בעיר העתיקה. כוחות משטרה שהיו במקום הגיבו במהירות, וירו במחבל למוות.

שמו של המחבל הוא פאדי אבו שיחדם, בן כ-42 תושב שועאפט שבמזרח ירושלים, חבר בזרוע המדינית של חמאס. על פי חשיפת "הקול היהודי", המחבל היה מורה בתיכון רשידיה של עיריית ירושלים. מדובר בבית ספר של משרד החינוך אך תכנית הלימודים שלימד המחבל היא תכנית לימודים ירדנית. בנוסף, ברשת מופצים בשעה זו מספר סרטונים מהם עולה כי היה מסית נגד ישראל בקביעות.

קרדיט: "הקול היהודי"

מפכ"ל המשטרה סיפר כי המחבל מוכר למשטרה, אך לא בהקשר של פעילות חבלנית עוינת. אשתו של המחבל ובנו עזבו לחו"ל לפני מספר ימים.

המחבל

תיעוד של המחבל ברגע הפיגוע

הנרצח בפיגוע הוא אליהו דוד קיי הי"ד, עולה מדרום אפריקה תושב מודיעין בן 26, עבד בכותל המערבי. למד בישיבת חב"ד בקרית גת. הוא נפצע הבוקר באורח אנוש מירי המחבל בפיגוע בעיר העתיקה ובבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בקרן למורשת הכותל המערבי מסרו: "הקרן למורשת הכותל ורב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, אליהו קיי הי"ד, על ידי רוצח שפל בדרכו לעבודתו בכותל המערבי. אליהו קיי ז״ל, עולה חדש מדרום אפריקה עבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי והאיר פנים לכל אדם".



0 תגובות